2015-ben is nőtt a küldemények száma, különösen decemberben

Egyre többen rendelték a karácsonyi ajándékaikat online webshopokból – ezt igazolja a TRANS-O-FLEX Hungary Kft. éves statisztikája, amely szerint a decemberi küldeményszám másfélszeresére növekedett 2015-ben az előző 11 hónap átlagához képest. Az egész év forgalmát vizsgálva is növekedés mutatkozik.

„Minden évben tisztában vagyunk vele, hogy a mi üzleti területünkön a decemberi hónap a legkeményebb, ilyenkor bonyolítjuk a legnagyobb forgalmat, annak ellenére, hogy az ünnepek miatt a tényleges csúcsidőszak általában három hétre rövidül” – mondja Pesztericz Péter, a TRANS-O-FLEX Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. – „Mivel egész évben érzékelhető volt a küldemények számának növekedése, számítottunk rá, hogy ez a tendencia decemberben is folytatódik. Most, hogy elkészült az éves statisztikánk, egyértelműen kiderül: decemberben az előző 11 hónap átlagához képest másfélszer nagyobb forgalmat bonyolítottunk. Az egész évet tekintve pedig 2014-hez viszonyítva 20%-os növekedést könyvelhetünk el.”

Éves forgalom

A belföldi futárszolgálatoknál az utóbbi években érezhető változást generált, hogy egyre többen vásárolnak webáruházakból, így a karácsonyi ajándékokat is sokan online igyekeznek beszerezni. A megrendelt csomagokat a futárszolgálatok kézbesítik a címzetteknek, s ez a típusú szolgáltatás az üzleti megrendelőtől a magánszemélyek felé irányuló (B2C) küldemények arányát növeli.

2015-ben az év első 11 hónapjában 100 címből 40-et kézbesített a TRANS-O-FLEX B2C szegmensben, míg decemberre már 100 címből 60 került ki a B2C kategóriából. A küldemények számának változása is igen beszédes: a január – november közötti időszak B2C küldeményeinek havi átlagos mennyisége 112 ezer volt 2015-ben, míg csak a decemberi hónapot vizsgálva ez a szám 243 ezerre módosult; tehát a nagyrészt webáruházaktól a megrendelők felé irányuló forgalom több mint duplájára nőtt.

B2C Szegmens